HISTORIEN BAG GRAFISK LÆRING

Langsom læser

LANGSOM LÆSER

Behovet for at se information i stedet for kun at høre eller læse den, har fulgt mig siden folkeskolen, hvor jeg var en lidt sen og langsom læser. Det har sidenhen gjort diagrammer, modeller og illustrationer nødvendige for at forstå og huske – især mere komplekse systemer og teorier.

INGENIØRSTUDERENDE

Som ingeniørstuderende arbejdede jeg meget med…

LÆRINGSPERSPEKTIVER

Efter nogle år som ingeniørstuderende med mange modeller, flow charts og visuelle notater, blev min interesse for informativ grafik og illustration kickstartet: På kandidaten Læring og Forandringsprocesser, så jeg den speedanimerede udgave af Sir Ken Robinsons oplæg om et paradigmeskifte i uddannelse og var solgt. Sidenhen blev det til et par studieprojekter om Potentialet i tegning.

Mine egne erfaringer som studerende, projektleder, konsulent og underviser

PROJEKTLEDELSE

Som studerende, projektleder, konsulent og underviser, har jeg erfaret, at informativ grafik og illustration kan bruges til at forklare, formidle og forankre det der er for abstrakt og komplekst til at blive kommunikeret i tekst og tale alene. Dem jeg arbejdede sammen var altid begejstrede for at se vores arbejde illustreret, men troede desværre ikke på, at deres egne skitser eller tegnefærdigheder kunne bruges.

UNDERVISNING

fefe

X